Na bázi autobusů Š 706
RTO byla vyrobena i omezená řada speciálních variant, jako
byly přenosové vozy televize a rozhlasu nebo některá mobilní
zdravotnická zařízení. Autobusy Š 706 RTO byly ve své době
i úspěšným vývozním artiklem. Upravené snížené
podvozky vyráběl závod LIAZ v Mnichově Hradišti, montáž
karoserií zajišťoval náš tradiční výrobce autobusů,
podnik Karosa ve Vysokém Mýtě. Od konce 50. do počátku 70.
let patřily tyto autobusy neodmyslitelně ke koloritu našich
silnic. Podle původní československé dokumentace se autobusy
řady Š 706 RTO montovaly i v sousedním Polsku v automobilce
JZS v Jelczí u Wroclawi.
Vyobrazený autobus v městském provedení pochází z polské
produkce a patří dnes k historickým exponátům podnikového
muzea DP hlavního města Prahy. Vůz byl našemu hlavnímu městu
dodán v předposlední seérii 38 vozů tohoto typu. Barevné
řešení, směrová orientace linky i celkové provedení exponátu
představuje vůz v provozním stavu, ve kterém byl v našem
hlavním městě používán do roku 1978.
Motor je řadový, kapalinou chlazený vznětový šestiválec
s přímým vstřikováním paliva. Při zdvihovém objemu 11
781 cm3 dosahuje výkon 118 kW (160 k) při 1900 ot/min. Přímo
řazená převodovka je pětistupňová. Rozvor náprav 5450 mm,
hlavní rozměry 10810 x 2500 x 2980 mm, rozměr pneumatik 11,00
- 20 a hmotnost 8570 kg. Obsaditelnost autobusu byla 80 osob.
Spotřeba paliva se pohybovala mezi 24 až 27 l/100 km a autobus
dosahoval největší rychlosti 65 km/h.
|