Kupní faktura
    Technický 
    průkaz
    Ujeté kilometry
    fotogalerie
    Pokuty
    Sponzoři

   

    Historie

    Tuning

    Fotogalerie

    Próza

    Inzerce

    Download

    Odkazy

    Odezva

 

 

 

   

Škoda 706 RTO (1958)

licenční výrobek polských Jelczanských strojíren

  

  

   

Zoom

                                                        ZOOM

Vyobrazený autobus  je v městském provedení...

V roce 1958 začala výroba autobusu Škoda 706 RTO. Ten byl zlepšeným nástupcem předchozího typu Škoda 706 RO, který byl ve druhé polovině 50. let již technicky i esteticky překonán. Nová řada Š 706 RTO se vyráběla ve třech základních verzích - jako linkový, městský a dálkový v luxusní verzi. 
 
  
Na bázi autobusů Š 706 RTO byla vyrobena i omezená řada speciálních variant, jako byly přenosové vozy televize a rozhlasu nebo některá mobilní zdravotnická zařízení. Autobusy Š 706 RTO byly ve své době i úspěšným vývozním artiklem. Upravené snížené podvozky vyráběl závod LIAZ v Mnichově Hradišti, montáž karoserií zajišťoval náš tradiční výrobce autobusů, podnik Karosa ve Vysokém Mýtě. Od konce 50. do počátku 70. let patřily tyto autobusy neodmyslitelně ke koloritu našich silnic. Podle původní československé dokumentace se autobusy řady Š 706 RTO montovaly i v sousedním Polsku v automobilce JZS v Jelczí u Wroclawi.

Vyobrazený autobus v městském provedení pochází z polské produkce a patří dnes k historickým exponátům podnikového muzea DP hlavního města Prahy. Vůz byl našemu hlavnímu městu dodán v předposlední seérii 38 vozů tohoto typu. Barevné řešení, směrová orientace linky i celkové provedení exponátu představuje vůz v provozním stavu, ve kterém byl v našem hlavním městě používán do roku 1978.

Motor je řadový, kapalinou chlazený vznětový šestiválec s přímým vstřikováním paliva. Při zdvihovém objemu 11 781 cm3 dosahuje výkon 118 kW (160 k) při 1900 ot/min. Přímo řazená převodovka je pětistupňová. Rozvor náprav 5450 mm, hlavní rozměry 10810 x 2500 x 2980 mm, rozměr pneumatik 11,00 - 20 a hmotnost 8570 kg. Obsaditelnost autobusu byla 80 osob. Spotřeba paliva se pohybovala mezi 24 až 27 l/100 km a autobus dosahoval největší rychlosti 65 km/h.

     

zdroj: Jaroslav Klimsa
 Svět motorů

 

 Copyright © 1998 - 2000  Klimas Willing & Able             Email: klimas@mymail.cz