|
Od civilní verze se lišil karosérií,
výbavou a nevelkými úpravami podvozku...
|
Výrobce: Automobilové závody n.
p., Mladá Bolestav. Československá armáda
postrádala po 2. světové válce vojenský
osobní automobil tuzemské výroby. V
mladoboleslavské automobilce vyvinuli sice hned
v prvních poválečných letech velmi zdařilý
terénní osobní vůz s pohonem všech kol, ten
se však z důvodů unifikace spřátelených
armád do sériové výroby nedostal. |
|
|
|
|
|
Proto byl pro armádní
službu přizpůsoben typ 1101, populárně nazývaný
"Tudor". Od civilní verze se lišil karosérií, výbavou
a nevelkými úpravami podvozku, především lehčím převodem
v zadní nápravě. Řadový kapalinou chlazený čtyřválec
OHV, zdivhový objem válců 1089 cm3 (průměr 68 x 75 mm),
největší výkon 23,5 kW/4000 min-1. Čtyřstupňová převodovka.
Páteřový, vpředu rozvidlený rám. Obě nápravy dělené,
odpružené příčným listovým perem. Pákové kapalinové
tlumiče pérování. Elektrická výzbroj 6 V. Rozměr pneu
5,25 x 16. Hmotnost 900 kg. Největší rychlost 90 km/h. Spotřeba
paliva 9l / 100 km. |
|
převzato ze Světa motorů
|
Copyright © 1998 - 2000
Klimas Willing & Able
Email:
klimas@mymail.cz
|