|
|
|
|
|
Škoda 1100 MBX
(1967 - 1969)
|
|
|
|
|
|
Motor vzadu = nová koncepce...
|
Výrobce: Automobilové závody n.
p., Mladá Bolestav. V roce 1964 se objevil na
trhu dlouho očekávaný vůz Škoda 1000 MB,
pro jehož výrobu byla v Mladé Boleslavi
postavena nová moderně zařízená továrna.
Svým uspořádáním s motorem vzadu představoval
zásadní změnu konscepce oproti dosavadním
typům. |
|
|
|
|
|
Vedle standardního čtyřdveřového
modelu bylo vyrobeno malé množství (1114 kusů) dvoudveřového
provedení bez pevného sloupku bočního okna. Vyobrazený, pečlivě
zrenovovaný vůz mohli obdivovat diváci nazávodu veteránů
do vrchu Zbraslav - Jíloviště. Kapalinou chlazený řadový
čtyřválec OHV, umístěný podélně za zadní nápravou,
zdvihový objem 1107 cm3 (průměr 72 x 68 mm), největší výkon
38.2 kW/5200 min-1. Hliníkový blok válců. Třikrát uložený
klikový hřídel. Stupeň komprese 8,5 : 1. Spádový karburátor
Jikov 32 BST. Čtyřstupňová převodovka. Bezrámová
konstrukce podvozku. Obě nápravy dělené, odpružené vinutými
pružinami. Jednookruhové kapalinové bubnové brzdy. Hmotnost
820 kg. Největší rychlost 127 km/h. Spotřeba paliva 7,9
l/100 km. |
|
převzato ze Světa motorů
|
Copyright © 1998 - 2000
Klimas Willing & Able
Email:
klimas@mymail.cz
|
|
|
|