Jednou jsem byl takhle ve sportovní hale. Teda né že bych tam
zrovna sportoval. Byl jsem ve sportovní hale v hospodě : )))
Původně se mi tam ten den ani moc nechtělo, ale něco mně tam
přeci jen táhlo a pivo to nebylo.
No a probírali jsme tam samozřejmě "fšechno" a důkladně! Když
sem později použil svých loktů a dostal jsem se ke slovu,
nadnesl jsem téma "Jízda zručnosti", která se pravidelně koná v
Týně nad Vltavou. Průšvih byl v tom, že jsem nikdy předem
nezjistil, kterou sobotu se akce koná. Prostě "něgdy na jaře"...
A moje přirozená soutěživost toho samozřejmě vždy náležitě
litovala...
No a co se magickýho nestalo - odcházíme, a na dveřích je
plakát - Jízda zručnosti! Kdy? - Zejtra!
A JE TO TADY! JO!
"Pár let to trvalo, ale já jsem to dokázal! Pokud zejtra
nezaspím, vítěznej titul mám v kapse!" Pomyslel jsem si. Nejdřív
jsem si chtěl od bráchy vypůjčit Mitsubishi, abych se rokem
výroby a technickým pokrokem přiblížil soupeřům, ale potom jsem to kategoricky
odmítnul. Natrhnu jim prrrdel i s Oktávkou!
Jak řekli, tak udělali. : )))))))))))))))))))))))))))
V sobotu jsem nezaspal a zúčastnil se obou kol závodu. Místo
konání závodu bylo na parkovišti pod kostelem. Závodní trať se
skládala ze slalomu mezi kužely (musela být radost mě sledovat,
jak tím vobrrrrovským volantem makám chvilku
doleva-doleva-doleva a hned zase doprrrava-doprrava, á
doleva-doleva-doleva a hned zase doprrrava-doprrava : )))
Posilovač Oktávka samozřejmě nainstalovanej má, ale s opačným
účinkem, než je dnes zvykem, další překážkou bylo po pravotočivé
zatáčce o 90 stupňů zaparkovat vzad mezi kužely s dotknutím se
zadního nárazníku nejvzdálenějšího z kuželů. Pak opět
vystartovat vpřed, levotočivá zatáčka 90, bleskově změnit směr
jízdy na zpětný a zacouvat ze zastavením zadními koly mezi dvěma
čárami. Opět raketový start, z kuželu vzít míček, obejet čtyři
kužely po oblouku 180 stupňů a na posledním míček opět na kužel
umístit, tak aby nespadl.
Mně v prvním kole při sbírání tohoto míčku podjela noha z
brzdy na plyn, takže jsem kužel mírně přejel a musel jsem se
zařazením zpátečky potupně vracet, čímž jsem ztratil cenné
sekundy, které by mne v celkovém pořadí katapultovaly ještě
mnohem výše, než jsem nakonec skončil. Ale to by mohl říci
každý!
Po umístění míčku na "odkládacím" kuželu již následovalo
pouze maximální zrychlení, přejet podélně oběma pravými koly
prkno na zemi a pokud možno "zaflekovat" pravým předním kolem na
vyznačeném čtverci. Vypnout zapalování, vyskočit z auta,
zabouchnout dveře, doskočit ke stolku rozhodčích a vymáčknout
stopky! Uff.
Jenže od soupeřů mě v některých případech dělilo i 40 let!
Respektive můj speciál... Takže na tý finální rovince, kterou
většina soupeřů "přesvištěla" na jedničku já jsem po prvním,
náležitě využil i převodový stupeň druhý a dokonce bych
potřeboval i ten třetí, na což zase nebyl čas, takže jsem se do
cíle vřítil neohroženě, zato za burácejícího "charakeristického"
zvuku mojí Oktávky (zasvědcení ví o čem mluvím :), čímž jsem
očividně zaujal i ten zbyteček zevlounivšího publika, který
ještě nesledoval mojí pekelnou jízdu. Přes integrální součty
jsem vypočítával brzdnou dráhu svýho modrýho blesku. Jenže jsem
se přepočítal... Brzdy, nabuzený mojí dosavadní jízdou
zafungovaly jako brzdy správného závodního speciálu a já, k
nemilému překvapení okolního publika zastavil "těsně" před oním
vyznačeným čtvercem. Což by mě stálo ošklivou penalizaci, při mé
prozatím úplně čisté jízdě, jenže...
Ani Oktávka nechtěla přijít o jediný bod! A tak když jsem
vyskakoval z auta, bleskově jsem vyndal klíček ze zapalování,
pouštím brzdu a ejhle - zařazená rychlost, na jejíž vyřazování
skutečně čas nebyl ještě zafungovala a auto poskočilo do onoho
stanoveného čtverce a definitivně "chcíplo! Což vyvolalo vlnu
nadšení a jásotu mně fandícího publika! No prostě paráda.
Druhý kolo jsem tak trochu "voprasil", takže jsem se o
několik sekund zlepšil, nicméně trestných bodů bylo tolik, že
výsledný čas byl horší... Do celkového pořadí se ale počítal
pouze ten lepší výsledek.
A jak to dopadlo? Tabulka napoví:
Výsledková
listina - muži |
číslo |
jméno |
1.
jízda |
2.
jízda |
umístění |
1 |
Kruppa Dalibor |
1:17:97 |
1:27:00 |
22 |
2 |
Vlk Miloslav |
1:10:90 |
|
|
3 |
Kruppa Jaroslav |
1:09:56 |
1:23:53 |
14 |
4 |
Kadlec Oldřich |
1:30:91 |
1:14:34 |
18 |
5 |
Masojídek Pavel |
1:51:66 |
1:14:53 |
19 |
6 |
Fiala Jiří |
1:05:62 |
1:07:90 |
7 |
7 |
Novotný Václav |
1:08:62 |
1:14:53 |
13 |
8 |
Kratochvíl
Zdeněk |
1:03:72 |
1:01:22 |
6 |
9 |
Kratochvíl David |
1:24:47 |
1:20:59 |
23 |
10 |
Baťha Aleš |
1:40:47 |
1:16:50 |
21 |
11 |
Libra David |
1:06:72 |
Diskvalif. |
9 |
12 |
Morávek Roman |
Diskvalif. |
0:51:72 |
2 |
13 |
Babka Petr |
Diskvalif. |
1:20:94 |
24 |
14 |
Rytíř Milan |
0:57:00 |
0:48:25 |
1 |
15 |
Osadčí Pavel |
1:18:66 |
1:07:84 |
11 |
16 |
Klíma Martin |
1:13:78 |
0:34:56 |
17 |
17 |
Pospíšil Viktor |
1:18:47 |
1:10:75 |
16 |
18 |
Celjak Ivo |
1:08:47 |
0:58:57 |
4 |
19 |
Král Jan |
1:54:66 |
0:57:41 |
3 |
20 |
Dědič Jiří |
1:00:91 |
1:03:47 |
5 |
21 |
Pešek Vlastimil |
1:09:81 |
1:07:12 |
10 |
22 |
Novotný Ivo |
1:24:37 |
1:10:37 |
15 |
23 |
Kordík Pepa |
1:16:31 |
1:22:44 |
20 |
24 |
Novák Petr |
1:49:32 |
1:30:22 |
25 |
25 |
Matouš Karel |
1:08:00 |
Diskvalif. |
12 |
26 |
Mikšátko Petr |
1:10:00 |
1:05:66 |
8 |
P.S. jak již tabulka napovídá, Jízda zručnosti v Týně nad
Vltavou se v roce 2002 konala 20. dubna. Takže pokud byste se
chtěli zúčastnit i vy, nejlépe také se svým veteránem, abych
nebyl sám, stačí, když přijedete na místo a nahlásíte se těsně
před startem. Pokud by vás zajímalo potvrzení termínů a pod,
napište mi na známou adresu Studio kamarád, Kavčí hory 5, tři
jedničky padesát! Nebo mi napište na
klimas@mymail.cz. Nejspíš
to totiž letos nebude 20., ale v sobotu okolo tohoto data.
Potkáme se na startu!
Aktualizováno: Fotoreportáž z roku 2003 najdete
zde >>
|