|
|
|
|
|
|
|
aktuální strana: 3 |
|
Načančaná Felda ...
Poznáváte ji? Já mám co dělat...
A ještě pár upravených felicií...
|
Klasickou červenou, zvolil pro
"svou verzi" felicie Václav Matuška,
(tehdy) osmadvacetiletý instalatér-topenář táborských
Stavomontáží. Zatímco pravidelní účastníci
srazů u Knížecího rybníka znali Vaška jako
usměvavého elegána v modré kombinéze s okřídleným
šípem značky Škoda. V roce 1979 koupil Vašek
od kolegy z práce za deset tisíc korun notně
ojetý vůz Škoda Felicia z roku 1960.
Po pár týdnech se rozhodl: vzal do ruky
autogen a tehdy ještě žlutou "feldu"
doslova rozřezal na kusy. Tak začala dlouhá
cesta, kterou lemovaly hodiny usilovné práce,
nemalé finanční náklady (asi 30 tisíc Kčs)
a na jejímž konci stojí sytě červený vůz,
který by Vašek nevyměnil ani za zbrusu nový
mercedes - i s takovou nabídkou už se setkal.
Ale teď už se na atraktivně upravenou
felicii ze Sezimova Ústí podívejme zblízka.
Na Vaškově felicii si hned zpočátku všimneme
řady okrasných prvků: lesklých lišt lemujících
výřezy předních i zadních blatníků,
"drátěných" krytů kol upravených
z těch, s nimiž se počátkem 60. let "feldy"vyvážely
do zahraničí, aerodynamických zpětných zrcátek
na předních blatnících, chromovaných lišt
z kopřivnické |
|
|
|
|
|
"šestsettrojky"
za zadních blatnících, vlastnoručně vyrobeného chromovaného
trubkového nosiče zavazadel na víku zavazadlového
prostoru... Samostatnou zmínku si zaslouží zapuštěné kliky
dveří, převzaté ze škodovek řady Š 105/120.
Přístrojová deska je zcela změněná - najdeme na ní šestici
kruhových přístrojů uspořádaných ve "sportovním"stylu
šedesátých let. V průhledu tříramenným sportovním
volantem se očím řidiče nabízejí rychloměr a otáčkoměr,
vpravo od nich jsou čtyři další přístroje menšího průměru:
teploměr chladicí kapaliny, tlakoměr mazání motoru, ampérmetr
dobíjení a ukazael stavu paliva. Z dalších užitečných
"maličkostí" bychom neměli zapomenout na upravené
stírače doplněné elektrickým ostřikovačem a cyklovačem a
na osvětlení motorového prostoru. Dvoukarburátorový čtyřválec
OHV 1089 cm3 o výkonu 37 kw (50 k SAE) prošel důkladnou
omlazovací kůrou a působí opticky i akusticky výborným
dojmem. Nemalou pozornost věnoval Vašek úpravám, směřujícím
ke zlepšení jízdních vlastností a aktivní bezpečnosti
felicie: celou karosérii "posadil" asi o 40 mm níže,
nově "naladil" odpružení a tlumení, kola opatřil
radiálními pneumatikami Semperit rozměru 165 SR 15 a výrazně
zvýšil účinnost brzdové soustavy použitím předních
kotoučových brzd z vozu Škoda 100.
Musíme uznat, že se Vašek na své Feldě opravdu vyřádil...
|
|
zdroj: Svět Motorů
|
Copyright © 1998 - 2000
Klimas Willing & Able
Email:
klimas@mymail.cz
|
|
|
|